سيستم تمرين FST-7 در بدنسازي چيست / سيستم هني رمبد

پايه اصلي تمرين براساس کش آمدن فيشيا و رشد عضلات براساس شوک و کشش مي باشد.

سيستم تمرين FST-7 در بدنسازي چيست / سيستم هني رمبد

پايه اصلي تمرين براساس کش آمدن فاشيا(تور سفت و سخت محکمي که از جنس فيبروپلاست و کلاژن است که عضلات را محاصره کرده و مانع رشد عضلات ميشود) و رشد عضلات براساس شوک و کشش ميباشد و عدد ? در انتهاي FST به معناي ? ست تمرين يک گروه عضلاني در انتهاي برنامه است، شما نميتوانيد اين برنامه تمرين را هميشه براي يک گروه عضلاني انجام دهيد و حداکثر مدت تمرين هر گروه عضلاني ? هفته مي‌باشد و پس از آن بايد به گروه عضلاني بعدي رفته و آن را با اين سيستم، تمرين دهيد. اين سيستم تمرين باعث رساندن افرادي مثل: جي کاتلر، فيل هيث و جرمي بونديا به قله موفقيت شده است.

FST-? به چه معناست؟
Fascia Stretch Training يعني تمرين کش آمدن فاشيا ، فاشيا توري نازک بر روي عضلات است و باعث نگهداري عضلات ميگردد و جنس آن از فيبروپلاست و کلاژن ميباشد. فاشيا در حالت عادي مانع از رشد بيش از حد عضلات ميگردد و در اين سيستم تمرين با شوک دادن به عضلات و رساندن ميزان زيادي از خون و انجام کشش(فيگور) پس از هر ست باعث پاره شدن فاشيا ميگردد و پس از تمرين شما تا روز آينده که مجددا تمرين کنيد در فاز عضله سازي هستيد.

پيش نياز هاي سيستم تمرين FST-? چيست؟
اين سيستم تمرين بدليل اينکه در سطح پيشرفته است نيازمند: تغذيه، خواب و مناسب ميباشد.

تغذيه: کليدي ترين نقش در اين سيستم تمرين را اجرا ميکند، شما هر ?:?? الي ? ساعت بايد يک وعده غذايي ميل کنيد تا هميشه به عضلاتتان سوخت کافي رسيده تا بيشترين رشد را داشته باشيد رژيم غذايي بسيار قوي و غني از پروتئين و انواع کربوهيدرات پايه اين سيستم تمرين است.

خواب کافي: اگر شما شخصي هستيد که زندگيتان را وقف بدنسازي کرده ايد و تنها شغلتان بدنسازي است بايد بهتون تبريک بگوييم اين برنامه مناسب شماست تا در کمترين زمان ممکن به بيشترين رشد عضلاني برسيد اگر خواب و استراحت کافي داريد شما ميتوانيد اين برنامه تمرين را ? بار در هفته انجام دهيد اما اگر غير از اين است بهتره که فقط يکبار در هفته انجام دهيد.

: قبل از تمرين براي بيشترين فشار ميتوانيد از پمپ استفاده کنيد و در حين تمرين از BCAA و گلوتامين استفاده کنيد و پس از تمرين وي ايزوله و کربوهيدرات زود جذب هاي مفيدي براي شما هستند.


هميشه به ياد داشته باشيد در اين برنامه تمرين نوشيدن آب بيشتر از اهميت دارد.


سيستم تمرين FST-? بدرد چه افرادي ميخورد؟
اين سيستم تمرين براي تمامي افراد مناسب است اما توصيه مي گردد قبل از شروع تمرين حتما آموزش هاي تمرين را مشاهده و صحبت هاي هني رامبد را گوش فرا دهيد تا از هرگونه مصدوميت جلوگيري کنيد.

حرکات رايج در FST 7
هني رامبد مي گويد ترجيح مي دهد در اين روش براي حرکت آخر ازحرکات تک مفصلي يا دستگاه استفاده کند. علت اين است که انجام حرکات چند مفصلي علاوه بر اينکه حفظ تعادل دراين حرکات دشوار است همچنين عضلات ديگر وجانبي هم خسته مي شوند. البته اگه يک بدنساز پيشرفته و با حجم و قدرت عضلاني مورد قبول هستيد مي توانيد براي حرکت آخر از حرکات چند مفصلي هم استفاده کنيد.

به اين برنامه جلوبازو نگاه کنيد:

جلو بازو دمبل متناوب: ?-??-??
جلو بازو دستگاه: ?? *?
جلوبازو هالتر ايستاده: ?? * ?

همان طور که مي بينيد حرکت آخر مربوط به اين عضله ? ست است که هر ست ?? تکرار است. بايد در تمام اين ? ست از يک وزنه استفاده کرد البته مي توان در ست هاي بالا اگر نتوانسيتم به ??تکرار برسيم وزنه رو کاهش داد اما بايد يادمان باشد که به هيچ وجه نبايداز وزنه هاي خيلي سبک استفاده کرد.
رامبد مي گويد که حرکت ? ستي مي تواند حداکثر مقدار خون را راهي عضلات کند و همچنين باعث کشش FASCIA شود که موجب مي شود تا فضاي لازم براي رشد عضلات به وجود آيد. بيشتر از اون شما رو تمرين زده مي کند و کمتر از اون ممکن است جواب ندهد.

منظور از FASICA STRECTH کشش روکش نازک بافت هاي ارتباطي عضلات است که هم با حرکت ? ستي به وجود مي آيد و هم با کشش عضلات بين ست ها. مثلا بعد از حرکات جلو بازو بازوها رو صاف جلوي بدن آويزان کنيد و دست ها رو رو به پشت نگه داريد و ?? ثانيه به اين کار ادامه دهيد.
يا بعد از حرکت بارفيکس ?? ثانيه خودتون رو از ميله آويزون کنيد.


در اين روش شما بايد اول حرکات سنگين و چند مفصلي رو اجرا کنيد و بعد سراغ حرکت ? ستي و تک مفصلي برويد.

بين هر ست ?? تا ?? ثانيه استراحت کنيد نه بيشتر و نه کمتر در بين ست ها حرکات کششي انجام دهيد.


سبک تمرين نکنيد!

تصورتون اين نباشد که چون قراره ? ست ?? تکراري بزنيد بايد سبک بزنيد. البته نبايد سنگين هم تمرين کنيد اما وزنه ها حداقل ?? تا ?? درصد حداکثر قدرت شما باشند. مثلا اگه شما قبلا حرکت جلوبازو هالتر رو سه ست ?? هايي انجام مي دادين و ميتونستيد با وزنه ي ?? کيلويي اين حرکت رو انجام دهيد در FST 7 از وزنه ي ?? کيلويي استفاده کنيد.

تقلب نکنيد!

دامنه هاي ناقص در اين روش توصيه نميشه مگر براي يک يا دو تکرار آخر.

تمرين زده نشويد!

مواردي مثل سوء تغذيه، کسري خواب و کم آب خوردن قلب تمرين و در حين تمرين باعث تمرين زدگي مي شود. توجه کنيد چون اين يک روش سنگين براي عضلات است اگر تغذيه خوب نداشته باشيد حتما نتيجه مع ميگيريد. تغذيه بعد از تمرين بسيار حياتي است اگر نميتونيد يک وعده ي غذاي خوب بعد از تمرين بخوريد حداقل بايک نوشيدني پروتئيني اين موضوع رو جبران کنيد.

ريکاوري !

مصرف ويتامين C و bcaa رو بعد از تمرين به شما توصيه مي کنم. ويتامين C خيلي زودجذب ميشه و به ريکاوري بدن کمک مي کند. متاسفانه خيلي از بدنسازان فقط به ويتامين هاي گروه B اهميت ميدن و از بعضي ويتامين ها غافل ميشن. اگه از هاي ويتامين استفاده نمي کنيد مصرف آب پرتغال تازه يا مصرف ليمو ترش بعد از تمرين و با شکم خالي از مي تواند مفيد باشد.

 

 


دانلود رایگان 2 تمرين ,کنيد ,عضلات ,سيستم ,دهيد ,استفاده ,سيستم تمرين ,استفاده کنيد ,گروه عضلاني ,انجام دهيد ,برنامه تمرين منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پی اس ان ساپورت | ریکاوری و دی اکتیو اکانت PSN کلینیک من وبگرام | Webgram دلتا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تو بهترین خرید رو از ما داشته باش https://gharchfarm.com ساعت بی‌گناهی دلتنگی ما